Jó példák

SZIKE Közéleti és Kulturális Kezdeményezések Köre
Szervezet neve: SZIKE Közéleti és Kulturális Kezdeményezések Köre,
Települése: Százhalombatta
Tevékenységi terület: kulturális és közösségi
Résztvevő diákok létszáma: 44 fő
Teljesített közösségi szolgálatos óraszám: 8 óra
Partneriskolák: Széchenyi István Szakközépiskola és Gimnázium
Arany János Általános Iskola és Gimnázium

Közös alkotás, közös öröm!

Az Ifjúsági Műhelyt alapító SZIKE Közéleti és Kulturális Kezdeményezések Köre már közel 30 éve aktívan formálja a százhalombattai fiatalok kulturális életét. Szerves tagjai a helyi képzőművészeti gyermek- és felnőttképzésnek, valamint sok éve biztosítanak alkotóműhelyt az ott élők számára. Számos kiállítást, nyári tábort, zenei estet és más kulturális eseményt szerveztek az évek során.
Három helyszínen is dolgoztak a százhalombattai diákok az Ifjúsági Műhely által szervezett önkéntes projektben: a Széchenyi István Szakközépiskola két külső falrészét festették le a fiatalok Regős Ágnes képzőművész-tanár vezetésével. A diákok tervei alapján koncentrikus körökkel, különböző síkidomokkal és axonometrikus ábrákkal színesedett az iskola.
Eközben párhuzamosan a Kodály Zoltán sétány 2-4. szám alatti társasház északi oldalának lábazatáért az Arany János gimnázium diákjai feleltek. A felületet közel harminc éve egy korábbi százhalombattai szakkör vezetője és diákjai festették le először. Remélik, hogy a Varga László képzőművész tervei alapján készült új alkotás is örömére szolgál majd az arra járóknak és a házban lakóknak.
A Kodály sétány 10-12-es számú társasház oldalát is megszépítették a fiatalok. Az ott látható alkotás volt Százhalombattán az első, iskolások által készített falfestmény, amit a másikhoz hasonlóan, ugyancsak 1987-ben az egykori Paletta szakkör tagjai készítettek. A projekt keretében Fazekas Levente képzőművész-tanár közreműködésével felújították, kiegészítették és korszerűsítették a falfestményt.
A diákoknak nagy élményt adott a projekt, hiszen legtöbbjük még sosem festett falra, sőt nagy részük az általános iskolai rajzórákat leszámítva sem festett. Emellett izgalmas volt számukra, hogy élőben találkozhattak a falak tervezőivel, a művészekkel, és közösen dolgozhattak velük. Ezáltal közelebb kerülhettek a modern művész fogalmához, melyről általában hamis kép alakul ki a diákokban.