Jó példák

Baptista Integrációs Központ

Szervezet neve: Baptista Integrációs Központ
Települése: Budapest
Tevékenységi terület: szociális és jótékonysági
Résztvevő diákok létszáma: 15 fő
Teljesített közösségi szolgálatos óraszám: 20 óra/fő
Partneriskolák: Kövessi Erzsébet Baptista Szakközépiskola, Szakiskola és Gimnázium

A Baptista Integrációs Központ (BIK) a hajléktalanok alapvető szükségleteinek biztosítása, beilleszkedésük segítése mellett fontosnak tartja az önkéntesekkel való hatékony együttműködést. Ezért a BIK olyan programot kívánt szervezni vendéglátást tanuló középiskolásoknak, melyben a diákok és a rászorulók kölcsönösen hatással vannak egymásra, oda-vissza tanulnak egymástól valamit. Ennek jegyében a BIK vendéglátást tanuló diákokkal közösen főzött ételt hajléktalanok átmeneti szálláshelyein, a BIK telephelyein. A diákok így hajléktalanoknak segíthettek, miközben teljesítették az érettségihez szükséges Iskolai Közösségi Szolgálatukat, melyhez a KÖSZ! 2015 Program nyújtott anyagi támogatást.

A „Használd a szakmád!” című pályázatot a Kövessi Erzsébet Baptista Szakközépiskola, Szakiskola és Gimnázium kiválasztott diákjaival valósítottak meg a BIK munkatársai. A pályázat első részében a vendéglátást tanuló diákok elkészítettek egy 15-20 egészséges és költséghatékony receptből álló füzetet, melyet a Baptista Integrációs Központ 500 példányban sokszorosított és osztott szét az ellátottak között. A program második részében az intézmény különböző telephelyein a receptfüzetből kiválasztott egy-egy ételt készítettek el, mutattak be és osztattak ki az ellátottak között a diákok, valamint az egészséges életmódról tartottak előadást. Az elkészített magyaros étel bácskai rizses hús és palócleves volt.

A program a résztvevők beszámolója szerint az ellátottak és a diákok mindennapjaiba is új színt vitt. A tanulók és az átmeneti szálló lakói nyitottan fogadták egymást, hamar megtalálták a közös hangot, beszélgetést kezdeményeztek egymással. A hajléktalanok, akik többségében csak a túléléshez szükséges feltételeket tudják megteremteni, különleges társaságot kaptak a nekik főző diákok személyében. A diákoknak pedig lehetőségük nyílt megismerni az ellátottak mindennapjait: több lakó beengedte a szobájába a fiatalokat, így közvetlen lakókörnyezetüket is láthatták.